Ett kort, rörigt konstaterande

Jag har nyligen (alldeles nyss, faktiskt) kommit på att jag förmodligen är den sista personen man vill sätta på ett kontor med pappersarbete. Jag har absolut noll koll vad gäller papper. Jag vet inte vart jag lägger dom, jag vet inte vart dom borde vara och jag vet heller inte hur sjutton jag ska kunna komma till rätta med mitt pappersproblem. Jag har alltså papper högt och lågt, överallt och på precis de ställen där de minst hör hemma.
Mina jobbansökningar, som ju är viktiga papper som bör hållas reda på, letar jag efter varje gång jag ska ha med dem att göra. Trots att jag satt med alla dessa papper senast igår så får jag likförbannat leta, eftersom jag inte minns vart sjutton de blev av.
Vad trött man kan bli ibland. Fast jag verkar visst bli det varenda dag. Hahaha!
Vilken tur förresten, att jag har valt hantverksarbeten där man kan ha sina saker i en enda oreda, men ändå vet vart man har det.
Nål, tråd, sax - allt i en enda röra i en låda. Men man vet vart grejerna finns.
Sax, kam, klämmor, pinnkam, slingnål - allting, huller om buller, i saxhölstret.
Perfekt! Ingen ordning, ingen reda men ändå rätt sak på rätt plats.
 
Jävlar vad rörigt det blev nu då... Fast, det är ju jag i ett nötskal.


Kommentarer
Postat av: Marja

Köpte skorna på www.have2have.se köpte även mina gummistövlar där, jättebra service. Förstår om du behöver bra skor när du ska ut i snön och leka. :)

2007-11-15 @ 19:57:29
URL: http://marjasoder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0