Julklappar

Ikväll har vi bestämt julklapparna till Leylia, så imorgon ska jag beställa. Skönt att någon julklapp är ordnad iaf. Vi har ju visserligen redan bestämt några andra också, t.ex. Vidars, Joels och mammas. Men Vidars paket ska också beställas och jag börjar få lite panik nu, man måste ju vara ute i god tid så man hinner få alla klappar till julaftonsmorgonen :-)
För i den här familjen håller vi hårt på ljusstakar, glitter, julklappar, pepparkakor, äkta julgran, lussebullar, julskinka och knäck. Alla verkar inte göra det. Men har man barn så är det faktiskt ens skyldighet att ge dem ljuva barndomsminnen, inte bara vid jul utan året om. Mina barn ska kunna se tillbaka på sin barndom och längta tillbaka! (Det kommer jag göra. Hahaha!)

Vi diskuterade lite förut, jag och Calle, när vi gick förbi torkställningen med tvätt. Där hängde nämligen en pyjamas som Vidar fick i julklapp av oss förra året. Den ser fortfarande likadan ut, färgerna är som de var från början, passformen är densamma, muddarna är som nya. Det är ju helt fantastiskt vad det kan göra att lägga en peng extra på kvalitet! Jag blev helt stum när jag tittade på pyjamasen och insåg att det faktiskt är nästan ett år sen han fick den och den är ju verkligen välanvänd! Så nu ska vi beställa till Leylia från samma ställe, fast andra grejer såklart, dom kan ju inte se ut som Bill & Bull heller! :-D

Men den här dagen har inte bara varit rolig, det kan jag lova. Det är ju ganska fantastiskt att en del saker aldrig verkar nå sitt slut.
Jag var på väg ut för att måla, men färgen från igår förmiddag hade inte torkat ordentligt än. Så det får bli målning imorgon istället. Det är min terapi, min "rensa-hjärnan"-stund. Även bloggen är som lite terapi, för att hänga ut mina tankar och intryck på vädring, för att spy galla över saker och ting och för att tömma mig själv på energi-tjuveri så att jag kan överföra enbart pussitiv energi på mina barn -  det är den enda energin de behöver :-)

Jag har visat Calle lite julklappstips (till mig själv, givetvis). Trots att jag, som jag nämnt i tidigare inlägg, inte skulle fylla på min önskelista så hittar jag småsaker hela tiden. Idag hittade jag ett supergulligt armband, med berlocker som lätt skulle kunna kopplas ihop med mitt shoppingberoende ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0