ppm - papper, koder och tidsslöseri

Vart är det svenska språket på väg? Idag ringde det en kille från nåt som har med ppm att göra. Det är inte första gången det händer. Fast den här gången var det Calle de sökte, men när jag svarade att han inte är hemma så kunde de ju lika gärna slösa bort min tid istället. Jag har ju itne hjärta att säga "Nej. Inte intresserad. Hej då!" fast å andra sidan, hur kul kan det kännas för dom att dra sitt inövade manus och SEN få höra ett "nej tack". Jag var iaf snäll nog att låta killen skicka papper till mig. Något intressant hände när han bad om min adress: "Skogsvägen, Frösön, stämmer det?" Jag rättade honom (vilket iofs var jäkla korkat ;-) ) Det är ett år sen (idag faktiskt) som vi lämnade Frösön. "Åååh, vad duktiga dom är på att uppdatera. Hahaha!" svarade killen i andra änden. Eeeh, eum... Men det är ju onekligen underligt att de har vårt telefonnummer, rätt telefonnummer, men inte rätt adress. Aaah, hela den här grejen känns jäkla skum. Hade jag vart tvungen att lämna personnummer så hade jag tackat för mig och lagt på istället.
Sen, under hela samtalet så sa killen "liksom, ba, typ, liksom.... liksom.... jamen typ ba, liksom, liksom, liksom, ba..." Jag kunde knappt hålla mig för skratt! Vart är språket på väg, typ? Haha!

Kommentarer
Postat av: kimJ

hmm.. jag gör det inne på stilmallarna.. fattar du då?

2007-10-08 @ 14:13:21
URL: http://Kimj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0