Söndag kväll

Nu har det blivit för mycket svart i min blogg känns det som, så nu bheöver jag skriva ner lite om mina ytliga behov.
I fredags ringde jag Calle och beklagade mig och sa att Vidar har fått min hjärna att säga "God natt och tack för mig" ungefär sjuhundratrettioelva gånger på en halv dag. Jag var helt tom i bollen och kände bara att jag aldrig hade orkat ett enda gap-och-skrik-anfall till. När Calle äntligen kom hem så hade han med en överraskning till mig, han hade köpt tio röda rosor och skrivit "Till världens bästa mamma och fru. Puss!" på kortet. Åååh! Det kommer jag leva på länge! :-)
Något annat jag kommer leva länge på är att jag idga kom i mina partypants från 2003! Dom satt som gjutna! på typ en vecka har jag kommit i dom! Jag sprang ner för trappen, ställde mig mitt i rummet och sa till Calle:
"Titta. Titta!!! Jag kom i dom!!!"
"Ja..."
"Åååååh, vad roligt!!!"
"Jag förstår det...."
"Jaha, och vad menar du med det?!"
"Ja, med tanke på att du sprang ner för trappan och hoppar och studsar... För ett par byxor...."
"Jag har inte fått på mig dom sen 2003!"
Hahaha! Lyckan var total! :-)

Nu har jag även fått dille på förnyelse.
Jag vill sälja Vidars vagn (men det har jag inte vågat säga till Calle än ;-) ) och köpa en ny till Leylia, en orange eller gul Emmaljunga, en Cerox i färgen Zinnober Red. Niiice! :-)
Jag vill även sälja Vidars första matstol som knappt är använd.
Och så vill jag sälja den svarta tvåsittsskinnsoffan, och sängramen som vi aldrig använt.

Jag vill slipa och måla om mitt skrivbord och pallen som hör till (färg finns, vilja finns, men barnvakt finns inte...).
Jag vill tapetsera hallen turkos och måla teverummet ljust, typ benvitt och fixa med kuddar och tyger i rött, orange och gult. Jag vill göra om badrummet upp, sätta matta på väggen med ränderna på tvären.
Jag ska sy gardinerna till vardagsrummet och jag vill ha ett matsalsbord till vardagsrummet.
Det var nog allt.
Jag har även blivit närmast besatt av linnen, baslinnen i marinblått, vitt, brunt och svart. Tänk att man kan se så fräsch ut och ändå så mysklädd ut i ett par jeans och ett enkelt linne!
Så nu har jag ordnat en önskelista som Calle ska få titta på ;-)

Calle satte Leylia i babysittern och sa:
"Det är bäst att du använder den här, annars kommer säkert mamma skänka bort den."
"Precis, och så kan vi skänka bort babygymmet också, och storebrors vagn och så kan vi skänka bort pappa också när vi ändå håller på ;-) "
Det är ju tur att vi kan skämta med varandra, jag och Calle :-)

Vi har tagit ner gåstolen till tösen, hon och Vidar är lika förtjusta i den båda två :-D

Nä, nu ska jag beställa Vidars födelsedagspresent, ringa mamma och sen ska jag försöka natta Leylia - igen. Hon är helt hopplös på kvällarna, hon somnar och sover >30min, sen vill hon upp igen. Jag var inne hos henne tre gånger på en timme i tappra försök att få henne att slockna ordentligt, men hon är inte nöjd. Det är skitjobbigt, för sen är hon vaken i allt från 1½-3 timmar igen. Vilket betyder att jag lätt kan få vara vaken till halv ett trots att jag skulle kunna somna stående. Och sen förväntas jag gå upp när Vidar vaknar (och har sovit ungefär 11 timmar) vid halv åtta. Jag har ett sömnbehov på 8-12 timmar / natt! De senaste två åren har jag sovit max 5 timmar i sträck. Alltså, är det någon som har tips på hur vi ska kunna få Leylia till att fortsätta sova när vi väl lagt henne? Jag ammar, och hon somnar mitt i maten. Kvällsrutinen är ett härligt bad med lite "Bedtime bath" i..... Det funkar på Vidar...
Tips?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0