Lördag

Calle har fixat den bärbara datorn, så nu kan jag sitta nere i soffan och blogga istället :-)
Och jag har sällskap också! Leylia sitter bredvid mig i soffan och smaskar på sin nya tunika. Hon håller koll så jag inte skriver nåt dumt ;-) Och så skrattar hon åt mig när jag frågar om det ingår ljudeffekter i den där lilla blöjan :-D
Vi hejjar även på när Calle planterar vinstocken och andra spännande höstnyheter :-D

Igår var rena julafton! Leylia fick en massa "nya" kläder. Hon har ärvt massa kläder, söta som tusan! :-)
Gaah! Jag får flashbacks och minns hur kul det är att ärva. Suck. Jag hade inte vett på att uppskatta det då. Nu däremot tycker jag är dte skitkul med ärvda grejer. Ta t.ex. när Vidars farmor hittade ett par byxor som Joel och David haft! Lyckan var total! Guud vad roligt! Hur många har såna byxor nu liksom!? Dte är mina nya favorit-Vidar-byxor :-D

Idag tog vi en runda till Överby för att byta storleken på Vidars nya mockasiner och så shoppade vi lite andra livsnödvändligheter. Och sist men inte minst så tog vi oss en runda till GodisJätten. Calle vågade inte ta med sig alla barnen in så jag, Vidar och Leylia fick sitta kvar i bilen :-D Jag ansåg nämligen att vi (jag) behöver massa, massa, massa godis ikväll när det är fotboll och allt ;-)
Ikväll blir det även grillat till middag, förmodligen en av de sista grillmiddagarna i år.
Vi kommer tillbringa kvällen hos farmor, farfar och farbror David.

Jag ska underhålla mina bebisar och börja förbereda middagen, för ovanlighetens skull så är jag redan superhungrig!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0