Hejsanhoppsan!

Ojsanhejsanhoppsan! I have to tell!
I helgen hade vi finbesök, nämligen min lillebror och Madde. Inte nog med att de åkte hit ner, de besökte även salongen... Haha! Guud, vad roligt! Jag ska nog fortsätta säga "lillebror". Tack för den, Madde! :-D

I morgon tänkte jag försöka vara duktig och ta med mig material till bokföringen hem. Calle gjorde en fuling senast när han beordrade mig att sätta rätt siffra på rätt plats:
-Idag måste du sätta dig med bokföringen... (Calle)
-Jajaja.... (jag)
Efter någon timme (han klurade en stund på att säga något smart) kom han och sa:
-Farsan undrade förresten hur det går med bokföringen. Han tyckte att det är dags att fixa det där nu....
Vad svarar man på det liksom!? Och det är ju just det, han vet banne mig hur han ska uttrycka sig...  Så ja, det var ju bara till att leta fram alla papper (som ligger utspridda lite överallt, annars vet jag inte vart jag har grejerna...) och slå mig ner vid bordet med miniräknaren i högsta hugg och hjärnan på överkokning.... I did it! Och förhoppningsvis stämmer det också :-D

Idag köpte jag nya vårskor, helt underbara! I lööv! :-)

Leylia går själv! Helt själv! Duktiga unge! :-)

Kommentarer
Postat av: Calledonien

Haha! Men det var i alla fall sant. Även om jag förvisso (oftast) vet vilka knappar som ökar aktiviteten i Lottas knopp och kropp så skulle jag aldrig dra till med en lögn för den sakens skull. :)

P.S Tänk på att farfar läser din blogg också. ;) D.S

2008-04-18 @ 00:22:37
URL: http://calledonien.blogg.se
Postat av: Charlie

Klart att tösen går. Hon är ju för tusan snart 1 år. Ska hon hålla Jasons tempo kan hon ju inte slappa av...*fniss*

2008-04-18 @ 11:00:19
URL: http://squirlett.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0