Vidar - min skrattkälla

Jag kan inte hjälpa det, men Vidar är den sötaste ungen i världen! Han kan utan vidare få mig att bryta ihop av skratt!
Han har börjat klämma ur sig en och annan mening. Han vet bara inte riktigt när han ska använda sig av den.
-(ett djupt, snabbt andetag) Titta! Vaa e´ deeee?
-Det är en bil/ en cykel/ en vagn/ din lillasyster/ en hund/ Greta (vår katt)/ en buss.
-Åååååoooh!

Sen börjar det om igen.
-(ett djupt, snabbt andetag) Titta! Vaa é deeee?
Den meningen följs alltid av ett -"Åååååooh!" när man har svarat honom.

Ibland kan man inte låta bli att skratta högt åt hans fråga, speciellt när det gäller sånt som han redan vet (bil, Greta, lillasyster, vagn, osv...)

Han har kommit på en annan rolig grej också:
När Leylia ligger i vagnen och sover så kan han gå fram till henne och titta. Sen tittar han på mig och så håller han pekfingret framför munnen och blåser. Då talar han om för mig att här ligger lillasyster och sover, då måste man vara tyst. Hahaha!
Vidar är min skrattkälla! :-)


Han kan förvisso även få mig på motsatt humör också... Haha! Och Leylia är även hon en skrattakälla, men hon har ju inte kommit till det stadiet där Vidar är, hon charmar mest just nu :-) Men vänta bara, tänk när de är två som håller på som Vidar! Då kommer vi ju inte göra annat än att skratta hela dagarna! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0