Vad har jag gjort för ont?

Alltså, jag börjar tro att busschaufförerna på just den linje jag åker varje dag har ingått en pakt. Jag börjar på fullaste allvar tro att de har packtat ihop sig mot mig för att få bort mig från kollektivtrafiken och driva mig till att göra klart körkortet. Och visst, jag är ju inte dum (inte hela tiden), jag hade haft mitt körkort för längesen, om det inte vore för att det är så jävla tråkigt att lära sig regler, lagar och skyltar. Så tills dess att vägverket tar bort reglerna, lagarna och skyltarna så får busschaufförerna dras med mig. That's it!
Hur som helst:
Idag råkade jag ut för ännu en dåre till busschaufför - hon (ja, det var en grå tanta) körde på fel sida vägen och tvingade en mötande V70 att lägga i backen fort som tusan, innan hon insåg att det visst var hon och inte volvon som körde på fel sida vägen. Detta hände precis innan hållplatsen där jag kliver på, så jag såg allt och bara stod där och gapade och skakade på huvudet. 
Sedan skulle hon stanna vid en hållplats mitt ute i ingenstans (personen som skulle gå av plingade i mucho god tid), men istället för att göra en mjuk och behaglig inbromsning så tänkte hon nog snarare "visstfan, det var ju den här fick jag skulle in på!" och så tvärnitade hon, så att jag var två centimeter från att slå huvudet i sätet framför, jag hörde hur andra passagerares påsar och annat kanade ner i golvet. Sedan svängde hon hastigt och lustigt in på hållplatsen, och sedan iväg igen. Jag övervägde om jag skulle gå av och knalla sista biten till jobbet (jag var som sagt mitt i ingenstans, halvvägs mellan jobbet och hemmet. Det är ingen kort halv-vägs-sträcka vi snackar om...) Samtidigt övervägde jag om jag skulle ringa till Busstrafik och klaga, högt och ljudligt så att chaufförstanten skulle höra. Men jag har värdelös mottagning mitt ute i ingenstans.
Jag tvivlade faktiskt på att jag skulle komma levande fram till jobbet.

Så, vad har jag gjort för ont för att förtjäna dessa vårdslösa busschaufförer?
Tacka vet jag min egen private driver, honom kan jag lita på! :-) Jag råkar nämligen veta att han är rädd om små småbarnsmammor som mig. Det är annat än man kan säga om galna köra-på-fel-sida-vägen- /peta-i-näsan- / loska-genom-fönstret- /hej-tvärnit-chaufförer! Jag tycker inte om serviceyrkesmänniskor som inte är ett skit intresserade av människorna de servicar.
Det finns få busschaufförer jag tycker om, de är vansinnigt lätträknade. Jag tycker att allihop ska köra min linje. Faktum är att AKz är den enda jag kan namnet på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0