Sjukstuga

Igår morse ringde jag till A-C och sjukanmälde mig. Jag ringde till dagis och sjukanmälde barnen.
Leylia var det visserligen inget fel på. men Vidar hade diarré och feber. Jag kräktes. Jag låg i sängen i princip hela dagen. Farmor kom över och lekte med barnen, jag vet inte vad jag skulle gjort utan hennes hjälp!
Idag mår jag bättre, jag är fortfarande tagen liksom - kroppen värker och huvudet dunkar till tusen. En alvedon med jämna mellanrum fixar det värsta.
Vidar är nästan feberfri, magen är dock inte i form än. Leylia kräktes vid nattningen igår, men verkar fjantigt pigg och glad idag :-)

Det värsta med att vara sjuk är att gå runt hemma och se röran man lever i - och att inte orka göra något åt det!
Idag boostar jag med alvedon och trotsar värken till förmån för att någorlunda städat hem. Tvätten blir knappats ren av sig själv och prylarna går inte dirket till sin plats själv heller.

När ska datorn fixas? Jag blir galen av att inte komma åt några bilder, musik eller att ens kunna logga in på internetbanken! Jag kan ju inte ens lägga ut fakturorna on hold (det är ingen panik, men jag lägger ut dom när ajg får som så behöver jag inte fundera mer på det...)

Leylia är en bokmal och Vidar älskar sin flexi-track :-D Jag springer som en galning fram och tillbaka för att ta fram flexitrackbilen som åkt av banan och in under sängen, eller för att ta ner en ny bok :-D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0