Vinterkräksjuka?

Sjukstuga del ll

I torsdags låg jag däckad, rörde mig inte mer än vad som var absolut nödvändligt. Vidar var inte särskilt bra, han heller. Torsdagkväll kräktes Leylia. Sen var det hyfsat bra på fredagen. Igår fick jag ont i magen, så där vidrigt ont i magen som bara inte vill släppa, som stråalde ut i bäckenet och ända upp i käkarna! Det gjorde ont att gå, sitta, ligga på sidan.... Varenda rörelse kändes jävligt obra.
Jag la mig tidigt igår. Leylia vaknade till ganska snart och ville in till mig. Hon sov oroligt i flera timmar, när hon till sist kräktes - över mig. Tack för den liksom ;-) Det var bara till att byta sängkläder och hoppa in i duschen, för både mig och henne. Då var klockan 00:45. Sen somnade vi om. Efter någon timme vaknar jag av att Calle rycker mig i benet och jag bokstavligen flög ur sängen och stod i givvakt, precis som att jag visste precis vad det handlade om. I badrummet stod Vidar - nerkräkt. Det var bara att byta sängkläder även i hans säng och torka av Vidar och golven. Efter en stund går Leylia en runda till. Då orkade jag bara inte mer, så jag bredde ut ett badlakan i sängen, flytta ner henne en bit och bytte själv till andra sidan av sängen. Vidar gjorde också en omgång till - vid halv 7 imorse.... Stackarn, han blir så himla ledsen och gråter när han blir så dålig. Han stod i hallen förut och jag hörde bara ett stort plask, så jag bar in honom till badkaret och stackarn grät så fort det kom något. Man vet ju hur jobbigt det är och jag går hellre igenom sjuhundra magsjukor själv än att se på när barnen gör det.
Allt detta pga att jag jobbar i Lilla Edet. I just L.E har det regnat skitmycket så att just skit har åkt med ner i vattnet. Vatten som tydligen inte har blivit tillräckligt rent, så folk har öpnnat sina kranar och ruckit vattnet och blivit skitsjuka. Över 350 har isjuknat sedan i onsdags(?)! Nu har de tydligen konstaterat att det är vinterkräksjukebasillerusker som orsakat denna epidemi. Jag har aldrig haft vinerkräksjuka. Nävär in maj lajf!
Men vad har jag för rätt att klaga, jag som haft sjukligt friska barn hela tiden. Det finns de som har det värre. Det finns alltid de som har det värre. Men jag vill ändå inte se mina barn vändas ut och in pga L.E's skitvatten.
Vann inte, förresten, Lilla Edet tävlingen om Sveriges godatse vatten? Hmpf. Tjena liksom....

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha...just den där utmärkelsen var det första jag tänkte på när jag hörde om "smittan"...

Så mycket för det lixom, bah!



Ha det bäst gumzan!

2008-09-21 @ 18:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0