Reflektioner

Jag kan, utan att överdriva, erkänna att jag är på nästan löjligt kass humör idag..... Mycket som sägs, hörs och läses får mig att nästintill börja koka!
Jag kan tycka att nej betyder just nej, och att det ska -oavsett vem som säger det och oavsett vad det handlar om- efterlevas. Svårt? Jag tycker inte det....
Även om man för tillfället är jävligt trött på sin situation så måste man, om man vill, få chansen att ändå göra om, göra rätt och få försöka även om det kan innebära en tuff match. Hur många tycker inte att det suger att bli fråntagen en möjlighet man vill ta vara på?
Det är jävligt enkelt att "gå emellan" vid minsta lilla och "veta bäst" när man står bredvid, men de flesta blir säkert spyfärdiga av just sånt... *
Tänk efter en gång till innan du "går emellan" och "vet bäst" - hur hade du själv reagerat om du varit i situationen du just är på väg att "rätta till"?



*Läs mitt inlägg "Dagens aggro" 2008-12-06. Hur många som stod bredvid var det inte som "visste bäst" i den situationen? Hur mycket hjälpte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0