Dagens djupa fundering...

Jag stod och diskade och fick ett enda ord på hjärnan: Skilsmässa.

Alltså, tänk efter.... Skilsmässa. Skils. Mässa. Vem kom på ordet egentligen? Hur tänkte personen i fråga egentligen?
Säg det högt, och lyssna ordentligt: Skils. Mässa. Visst låter det himla fånigt? Och vad har det med avslutade giftemål att göra? Jag har visserligen inget bättre förslag själv. Än ;-)
Och en sak till: Skilsmässoansökan. Ansökan? Ansökan av vadå? "Hej, ursäkta mig men jag vill inte leva ihop med den där längre. Är det okej med resten av Sverige om jag hoppar av det här giftermålet?" Eller "Alltså, jag är inte så sugen på att vara gift längre. Får jag skita i alltihop?"
Måste man be om lov liksom? Vem bestämmer om "ansökan" går igenom eller inte? För det är ju egentligen det en ansökan handlar om; att få eller inte få lov. Man ansöker om lån på banken. Man ansöker om bidrag. Man ansöker om att bli antagen till t.ex. skolor.
Att ansöka om något handlar ju egentligen om att få Storebrors godkännande. Eller hur?


"Ge mig ett fel som jag kan rätta till och ett annat efternamn..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0