Att se det positiva.

Calle blev sur på mig när snön försvann. Han upptäckte då att jag hade skottat ner snö från taket med krattan. Det är ju skitbra, tyckte jag, att kila in krattan mellan snön och taket och lägga den med krokarna uppåt för att liksom få tag i snön och bara dra ner alltihop. Det tyckte inte Calle. Förmodlign för att det fattades en massa pinnar på krattan efteråt. Jag försökte blåneka med ett "Nääää, jag förstår inte alls vad du pratar om...." Hahaha! Men det funkade inte, för han hittade plastpinnarna som flygit iväg under snöskottningen, på andra sidan förrådet. Jag var så avslöjad ;)
Sen köpte han en ny kratta och sa "Du är skyldig mig 25 spänn."
"Oh my! Men jag tror no att jag kan leva med det ;)"

När jag sedan fick se krattan så frågade jag vad sjutton han gnällde om?! Han fick ju en mycket finare nu, en grön istället för den där urfula, urblekta fd.röda krattan. Se det positivt! ;)

Den gamla krattan - efter snöskottningen ;)


Den nya krattan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0