27/12 - en dag som alla andra?


Idag var visst inte jag och min mage på riktigt samma spår. Jag åkte hem tidigare än planerat från jobbet. Inte bara pga ett tomt bokningsblock, utan även för att jag trodde att magen skulle vändas ut och in. Uuuh...

Jag minns inte riktigt vägen hem, det var första gången de hände...

När jag kom innanför dörrarna så gick jag raka vägen ut i köket, satte på radion, la mig på golvet och kröp ihop som ett barn.... Förmodligen bara för att känna efter så jag verkligen mådde ritkigt uselt. För varför gör man annars så? Dumheter.
Det var inte jag som ställde in radion sist. Det var C. Det var nämligen inte RIX FM som jag var inställd på, utan nåt Sveriges Radio-trams. Vad de sa?
"Julen är över... Idag är det den 27e(!!) december!"
Jaha? So? Det är väl en sketen måndag och en vanlig arbetsdag för de allra flesta av oss? What about den 27:e??
Och så fortsatte de på samma spår. Som om det aldrig varit den 27:e december förut... Till slut kom de fram till at året snart är slut, och så började de rabbla allt som kommer med att avsluta ett gammalt år. Jag hörde ungefär "Yaddayaddayaddayadda... Bokslut... Yaddayaddayadda.... Blahblahblah...
Bokslut?!
Men jag ligger ju redan ner!! Strö gärna lite extra salt i såren... Gör't! Gör det bara! DO IT!!
Så ja, det blir bokföring idag.

Det här är vad jag hade behövt idag... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0