Ny favorit


Jag har hittat en ny favorit i schampo-och-balsam-djungeln! Love it!
Jag har alltid hållt fast jävligt hårt vid Loréal och Absolute Repair...
Nyligen testade jag även "Edge" och jag gillar't! Men att behöva schamponera håret 4(!!) ggr, varje gång gör att man till slut drar sig för att ens tvätta håret... Vilket projekt det blir varje gång... Suck. Det får bo i husvagnen tills vidare. Det fyller sin funktion, håret mår bra och färgen håller längre... Men jag orkar fan inte schamponera håret så många gånger så fort det behöver tvättas...
Absolute Repair funkar skitbra! I love it! Men. (There's always a but... ;p ) Det gör sig bäst på blekta hår, inte färgade. Absolute Repair är ett hett tips om du misslyckats med färgningen/tycker att det blivit för mörk/vill ha ur färgen fort. För faktum är att schampot i kombination med balsam/inpackning drar ur färgen fort! Och eftersom jag har valt sämsta hårfärgen - ever - så är det inte det bästa alternativet för mig. Inte alls (eftersom jag inte har några som helst planer på att byta färg). Det fyller sin funktion, verkligen! Men så får jag färga om det i tid och otid för att behålla intensiteten i färgen. Orka! Fine, jag kan göra det när jag vill. Jag kan slänga i en tonande inpackning och hockuspockus så ser jag ut som ett stoppljus igen, precis som jag vill ha det :P Men orka!
Men nu har jag hittat Nook!
Och fan alltså, det är bra! Håret blir helt lovely! (Det behövs inte sägas så mycket mer :D ) Det doftar lite menthol, men det är flyktigt och jag tycker inte att det känns nåt nämnvärt varken när man schamponerar eller efteråt, bara om man kör ner snoken i flaskan :D
Nästa gång får det bli stora förpackningar! :)



(Jag vet dock inte på vilken salong man kan hitta det, eftersom jag har beställt genom fina Erica, men jag kan givetvis framföra önskemål om beställning om det skulle vara så :) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0